Czego potrzebujesz, żeby naprawić auto? Dwa zestawy narzędzi, które powinieneś mieć.

Ostatnimi czasy na blogu pojawia się sporo materiałów motoryzacyjno-garażowych. To efekt tego, że uwielbiam swoją Mazdę, a po drugie faktu, że nie mogę nacieszyć się moim nowym garażem. Dzisiaj w ramach nowego cyklu będzie o narzędziach. A już jutro przed południem konkurs. W sekrecie powiem Wam, że do wzięcia będzie fajny zestaw narzędzi.

20150831_205557
Czego tak naprawdę potrzebujesz, żeby zatroszczyć się o swoje auto? Wbrew pozorom, jeśli nie jeździsz promem kosmicznym, powinien wystarczyć Ci zestaw kluczy nasadowych oraz wkrętaków. Nadszedł czas na przedstawienie dwóch zestawów narzędzi, które przez ostatnie tygodnie rozkręcały dzielnie moją Mazdę.

Zestaw kluczy nasadowych 1/2 i 1/4 cala.

Zestaw, którego używam w garażu to chyba największy klasyk, jaki w ofercie ma YATO, YT-12681. Zawiera tak naprawdę wszystko, czego potrzebujecie. Dwa rozmiary grzechotki, długie i krótkie nasadki, przedłużki, przeguby i zestaw bitów na 1/4 cala.

20150831_205234
Nasadki mają specjalne wyżłobienia, które minimalizują naprężenia powstałem podczas pracy i chronią ją przed uszkodzeniem. Producent nazywa to AS-Drive. Nie musicie znać regułki, wystarczy, że sprawdza się to bardzo fajnie w praktyce. Zestaw zawiera także dwa rozmiary nasadek do świec. Mają specjalne tulejki w gumy – widać to na fotce w artykule o wymianie świec.

Co mi się podoba w tym zestawie?

  • Sporo nasadek – średnice i długości,
  • Zarówno przy grzechotce 1/2 jak i 1/4 cala znajdziemy małe rozmiary nasadek. Jest to fajne dlatego, że czasami do odkręcenia śruby 10-tki potrzeba siły, jakiej nie jesteśmy w stanie przyłożyć do 1/4 cala. Grzechotka jest zbyt mała. 10-tka na 1/2 cala nadaje się do grubszych spraw,
  • Wygodna i ergonomiczna rękojeść. Dodatkowo napisy nie są napylane, przez co po pracy można je bez obawy czyścić.

Czego brakuje mi w zestawie?

  • Niestety nie ma tam amplulowej 7-ki. To jeszcze resztki sentymentu po Astrze i jej zaciskach hamulcowych, które odkręcało się właśnie HEXem w rozmiarze „7”. Od dawna nie mam tego auta, ale zawsze gdy oglądam zestawy kluczy, sprawdzam czy jest 😉

Ile kosztuje taki zestaw?

W zależności od sklepu i aktualnych promocji – około 200-300 złotych.

20150831_210034
20150831_205242
20150831_205334
20150831_205344
Zestaw wkrętaków z wymiennymi końcówkami

Jakieś 2-3 lata temu, kiedy szykowałem się do remontu mojego poprzedniego auta, szukałem zestawu wkrętaków. Na tyle dużego, żeby móc odkręcać większość śrub także wewnątrz kabiny, a jednocześnie na tyle kompaktowego, żeby zabrać go na wakacje (całą operację prowadziłem wówczas nad morzem, w warsztacie kolegi). Na stronie sklepu znalazłem coś, co wydało mi się idealnym rozwiązaniem – zestaw wkrętaków z wymiennymi końcówkami YT-2797. W małym pudełku znalazło się w sumie 22 różne końcówki! Od czasu zakupu zestaw służy dzielnie, a podczas prac przy Maździe nie szukam niczego innego. Zarówno przy drobnych naprawach w środku, jak i pod maską. Poszczególne końcówki wciska się do rękojeści. Każda ma dwie strony. Dodatkowo, przy odkręcaniu większych śrub można pomóc sobie płaskim kluczem. Zakochałem się w tym zestawie tak bardzo, że polecałem go niemal przy każdej okazji, włącznie z ofertą specjalną, jaka pojawiła się w ubiegłym roku w ramach Prezentownika na blogu.

20150831_210106

Co mi się podoba w tym zestawie?

  • małe, poręczne opakowanie, które można wrzucić do auta, bądź do większej skrzynki,
  • 22 końcówki z praktycznie wszystkimi rodzajami i rozmiarami przydatnymi w aucie,
  • ergonomiczna rękojeść, łatwa do czyszczenia.

Ile kosztuje taki zestaw?

Około 100-130 złotych.

Prawda, że nie trzeba wiele, żeby zacząć dłubać przy aucie? Na zakończenie zapowiedź konkursu, w którym będzie można wygrać nieco mniejszy zestaw kluczy – śledźcie uważnie bloga i FB jutro, około 10-tej. Uspokoję Was, nie trzeba będzie siedzieć cały dzień przy komputerze, jak podczas konkursu urodzinowego. Trzeba będzie zapracować na nagrodę ;-D

error

Znajdziesz mnie też tutaj

YouTube
YouTube
Instagram