Mój youngtimer, czyli kup sobie stare auto. Cz. 6 – naprawa ogrzewania w Mondeo Mk1

Niektórzy z Was, szczególnie ci, którzy obserwują mnie na Instagramie i FB, wiedzą, że sprawiłem sobie „nowe” auto. Niemal tak stare jak Mazda. I z wieloma drobnymi usterkami. Cykl „Mój youngtimer (…)” ma nowego bohatera!

20151104_144031

Posiadanie leciwego auta ma swoje zalety. Po pierwsze policjanci zatrzymujący cię do kontroli szybko puszczają cię wolno, bo wiedzą, że wystarczjąco cierpisz jeżdżąc starym klekotem. Po drugie większość kierowców przepuszcza cię i ustępuje pierwszeństwa, bo zakłada, że wóz prowadzi dziadek. Wadą takiego „hobby” jest natomiast ciągła gotowość do tego, że coś trzeba będzie naprawić.

Mój Ford był w stosunkowo dobrym stanie – znacznie mniej skorodowany niż Mazda, aczkolwiek nieco bardziej zaniedbany pod podwoziem i maską. Rzeczą, która od momentu zakupu irytowała mnie niesamowicie, był niedziałający nawiew.

IMG_20151104_165233
Jeśli masz klasyczny panel sterowania nawiewem (czyli pokrętła, albo suwadła), a wentylator nie działa na wszystkich biegach, najprawdopodobniej awarii uległ tzw. rezystor dmuchawy. To element umożliwiający zmianę prędkości pracy dmuchawy. Objawy w moim aucie były takie, że pierwsze trzy biegi nie działały.

20151104_145825
W Fordzie Mondeo MkI rezystor znajduje się za schowkiem pasażera. Po demontażu okazało się, że kostka elektryczna nie przeżyła. Oczywiście mogłem szukać wiązki od innego auta, ale nie miałem na to czasu. Obciąłem przewody, odizolowałem końcówki i zacisnąłem na nich żeńskie konektory.

20151104_183202
Cała operacja zajmuje jakieś 30 minut, pod warunkiem, że wiesz, gdzie szukać uszkodzonej części.
Jeśli kostka nie ulegnie spaleniu, do naprawy potrzebujesz jedynie zestawu wkrętaków. Jeśli będzie trzeba wymieniać przewody bądź kostkę, przydadzą Ci się: ściągacz do izolacji, szczypce i lutownica.

error

Znajdziesz mnie też tutaj

YouTube
YouTube
Instagram